راهکارهایی برای ایجاد ارتباط بهتر با مدیران

روابط بهتر با مدیر

رييس، رييس است. او نه رفیق شماست و نه رازدارتان. ممکن است روابط کاری نزدیکی داشته باشید، اما این تضمین کننده این نیست که روابط دوستانه‌ای نیز برقرار خواهید کرد.

در مورد برخی مدیران بهترین چیزی که مي‌توانید انتظارش را داشته باشید مدارا همراه با احترام حرفه ای است. در اینجا به‌طور مختصر راهکارهایی برای ایجاد ارتباط بهتر با مدیران پیشنهاد مي‌شود:

تا حدی که مي‌توانید به مدیر خود احترام بگذارید: حتی اگر آنقدر بد شانس بوده‌اید که مدیری خودخواه، ناپخته و یا نامسلط بر امور نصیبتان شده است، باز چه از نظر کاری و چه از نظر شخصی به نفع شماست که به او احترام بگذارید.

از مدیر خود پشتیبانی کنید: زمانی که موضع گیری مدیر خود را قبول دارید از آن دفاع کنید. روابط خوب براساس اعتماد شکل مي‌گیرند. اگر بتوانید به مدیر خود نشان دهید که فردی قابل اعتماد هستید، خود را در موقعیت پیشرفت قرار مي‌دهید.اسم شما شناخته مي‌شود و مي‌توانید امیدوار باشید شناخته شدن توسط مدیران سطح بالاتر، زمانی که فرصت های شغلی جدیدی ایجاد مي‌شود، برای شما سودمند باشد.

لازم نیست در همه موارد با مدیر خود موافقت کنید: این که از مدیر خود پشتیبانی کنید مهم است؛ اما از سوی دیگر این که صدای خود را داشته باشید نیز اهمیت دارد. اگر مدیر شما کاری مي‌کند که شما با آن مخالف هستید، نباید از مطرح کردن مخالفت خود بترسید. فقط لازم است این مخالفت به درستی ابراز شود. مخالفت خود را محترمانه و به صورت خصوصی با مدیر خود در میان بگذارید.

نگار حبيبي